Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Уникално постижение в локомотивостроенето.
Всички локомотиви от серия 46.00, всяка от които за персонала в софийския район бе просто „баба Меца” – едно нарицателно, получено заради компактната им конструкция, не особено висока конструктивна скорост и голямата им сила, прекарват неуморимо тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в интервала 1967-1969 година. Парен локомотив № 46.03 е със система „Zwilling”.
По време на своята работа, като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е служил по съвкупност най-дълго време поетът-революционер Никола Йовков Вапцаров. Трудно може да се намери друга железопътна администрация, която да е използвала в продължение на 50 години без прекъсване такива тендерни локомотиви при условията на една редовна експлоатация. Експлоатационният живот на парен локомотив № 46.03 е около 44 години.
Възстановен отново за движение, за извършване на атракционни пътувания през 2015 г.