Подобни вандалски прояви фактически саботират всички усилия на превозвача за предлагане на по-добро и по-качествено обслужване на клиентите. БДЖ има сключен договор за подмяна на тапицериите на 70 вагона, които поетапно ще бъдат пускани в експлоатация до края на годината, но подобни умишлени набези само ще затруднят и забавят този процес.
До този момент два са готовите и пуснати в движение вагони с подновена тапицерия на седалките, като при едва първото му пътуване единият от вагоните трябва отново да бъде спрян от движение и ремонтиран заради целенасоченото действие с нарязване на новата тапицерия.
БДЖ призовава своите клиенти да сигнализират при забелязани нередности и подобни посегателства, като информират превозния персонал или директно телефон 112. Когато имаме високи цели и изисквания като културно общество е редно и да съхраняваме имуществото за обществено ползване и да ценим усилията на институциите, които се опитват да подобряват неговото състояние, както и да бъде проявена обществена нетърпимост към тези, които умишлено го рушат.