По повод на публикации, относно осигуряване на предпазни средства за служителите от превозния персонал на БДЖ, управленският екип на дружеството би искал да внесе следното пояснение, с цел да бъдат избегнати спекулативни твърдения и за успокоение на своите служители:
Във връзка със създалата се динамична ситуация около разпространението на COVID -19 на територията на Република България, "БДЖ - Пътнически Превози" ЕООД предприе следните превантивни мерки за доставка на материали за ограничаване на неговото разпространение.
На 9 март 2020 г. е направена поръчка за закупуване на следните необходими допълнителни лични предпазни средства:
- Маски за многократна употреба - 10 000 броя;
- Ръкавици за еднократна употреба - 20 000 броя;
- Предпазни очила - 1 000 броя;
- Индивидуални спрейове за ръце (200 мл. ) - 6 000 броя;
- Дезинфектант за ръце - 5 литра 650 броя;
- Денатуриран спирт 99% - 20 000 литра.
От 13 март до днес /16 март/ са доставени 10 000 литра спирт за разпределение по места в основните поделения в страната. До 12:00 ч. днес на служителите са раздадени общо 1 800 броя маски и 2 600 броя ръкавици.
Доставките на останалите лични предпазни средства са съобразени с най-кратките и възможни срокове за производство и доставка, а именно: - маски и ръкавици - 19 март 2020 г. Предпазни очила, индивидуални спрейове за ръце и дезинфектант за ръце - до 20 март 2020 г.
Посочените доставки са реализирани в съкратени срокове и въпреки затрудненията в снабдяването с необходимите количества дезинфектанти и лични предпазни средства, свързани с лавинообразното търсене на вътрешния пазар.
Основните приоритети пред националния железопътен превозвач са гарантирането на безопасно придвижване и опазване здравето на клиентите и служителите на БДЖ, както и отговорността за осигуряване на транспортно обслужване на обществото.