Най-новите два локомотива Смартрон ще носят имената на българските владетели цар Константин Тих Асен и цар Борис III. Всеизвестен е факта, че цар Борис III е бил изключително голям любител на железницата, радетел за нейното развитие в България и правоспособен машинист на парен локомотив. В тази връзка пускането в движение на новите два локомотива се осъществи на официална церемония в локомотивното депо в Подуяне в присъствието на специално поканения от БДЖ наследник на царското семейство Н.В. Симеон Сакскобургготски. Локомотивното депо е мястото, което цар Борис III често посещавал, за да следи процеса на работа в железницата.
Н.В. Симеон Сакскобургготски си спомни с умиление за детските години, когато баща му го е качвал в парните машини, които е управлявал и в знак на уважение към работата на железничарите връчи на ръководството на БДЖ уникален портрет на цар Борис III в железничарска униформа.
На представянето на новите локомотиви присъстваха още представители на управленския екип на БДЖ, заместник-кметът по направление “Транспорт и градска мобилност" в Столична Община и Белоградчишкият епископ и викарен епископ на Софийския митрополит Поликарп, който извърши водосвет за безаварийно пътуване на локомотивите.
Повече информация за историята на владетеля, на когото е наименуван локомотива, може да бъде достъпна за всеки, разполагащ с таблет или смартфон. Всички локомотиви Смартрон на БДЖ разполагат със специфичен QR код, при сканирането на който чрез мобилно устройство се появява информация за историята на самия владетел. Друга интересна подробност е, че на челото на всеки Смартрон е изобразена по една буква от глаголицата, което е своеобразен начин за популяризиране и съхранение на българските ценности и богата история.
Чрез доставката на нови локомотиви и изпълнението на ремонтната програма БДЖ вече разполага с необходимия ресурс за изпълнение на Графика за движение на влаковете, след като е преодолян системния недостиг на локомотиви. По този начин се очаква значително подобряване на услугата като времепътуване и намаляване на натрупаните закъснения от недостиг на тягов подвижен състав и възникване на чести аварийни повреди.