Бързият влак № 8651 от София за Варна престоя 175 минути в гара Търнак поради възникнала повреда в локомотива и извършване на последващ оглед от следствени органи. Предприети са действия по изтеглянето на влака с помощен локомотив и придвижването му до гара Варна, като престояващите във влака 186 пътника са превози с пътническа композиция, пътуваща от Карнобат за Варна.
Възникналата ситуация е вследствие на изтичане на нагорещено машинно масло от помощния трансформатор, което е причинило задимяване във въздушните филтри на локомотива и наложило неговото спиране.
Екипът на БДЖ се извинява на своите клиенти за този и други възникнали подобни инциденти, като информира че стартираните м. февруари и м. март обществени поръчки за извършване на подемен и капитален ремонт - общо на 30 локомотива, са на техните финални етапи и предстои възлагане на съответните дейности.
В ход е и процедура по наем на локомотивна тяга, с която в краткосрочен план да бъде покрит недостига на локомотиви. Допълнително, до края на годината предстои да стартира и още една процедура за капитален ремонт и модернизация на още 10 от наличните локомотиви.
Осигуряване на изправен подвижен състав и подобряване на състоянието на локомотивния парк е основен приоритет на ръководството на националния железопътен превозвач и се използват всички възможности за наваксване на изоставането в ремонтната дейност, при спазване на законовите изисквания.
Месец септември стартира и обществената поръчка за закупуване на до 10 нови локомотива, които са предназначени да оперират основно по линиите София-Бургас и София-Варна, като проектната им скорост е 160 км/ч. Влаковете по тези направления ще бъдат композирани с нови вагони, като процедурата за тяхното закупуване ще бъде обявена по същото време. С оглед на стандартните изисквания към локомотивите и вагоните, първата доставка по двете поръчки се очаква в рамките на следващата година.